Parent Co-Researchers Role in the Looking For Answers Together Training

In preparation for Windsor’s Training, the first of the series, here are the details of the Parent Co-Researcher Role we defined at our meeting together.  Onward in this amazing work, together!

NOTE that the Looking for Answers Together Moderator Guide is helpful and referred to here.

Assist with the Introduction (page 5)

Contribute to the Statement(s) of Purpose, including offering inspiration from experience (page 1 and 2).  Remember like the Issue Guide itself this is a process of listening, talking and talking action with a tangible outcome.  Our outcomes have been the Issue Guide, your community-specific projects and the pilot.

Engage in the simulation (page 9 and 10).  Specifically MODEL the introduction and launching of the conversation.

Coach the people who are doing the summary (page 16)

Help make clear the use and timing of the flip chart page (page 21)

Also

  • Explain role cards and clarify people can speak from their own experience/voice too
  • Participate as an active member of the simulation audience (questions are helpful)
  • Model or suggest probes, especially those you know from your community
  • Sit among the participants to support questions and make observations

In addition to insights you wish to share:

For those there, what did you notice about the training experience that supported parents’ ability to conduct a conversation?

For those who were not there, what questions do you have about the Co-Researcher role and/or parent leader participation?

————————————-This post is repeated here in Spanish translated by Google please pardon errors.

En preparación para la Formación de Windsor, el primero de la serie, aquí están los detalles de la función Co-Research Padres definimos en nuestra reunión juntos. Hacia adelante en este increíble trabajo, juntos!

Nota que la búsqueda de respuestas Guía Juntos Moderador es útil y se hace referencia aquí.

Ayuda con la Introducción (página 5)

Contribuir a la Declaración (s) de propósito, incluida la oferta inspiración de la experiencia (páginas 1 y 2). Recuerde que al igual que el número guiarse este es un proceso de escuchar, hablar y conversar acción con un resultado tangible. Nuestros resultados han sido la guía de emisión, los proyectos específicos de cada comunidad y el piloto.

Participar en la simulación (página 9 y 10). DISEÑAR Concretamente la introducción y el lanzamiento de la conversación.

Enseñe a las personas que están haciendo el resumen (página 16)

Ayuda dejar en claro el uso y el calendario de la hoja de rotafolio (página 21)

También

  • Explicar las tarjetas de papel y aclarar la gente puede hablar de su propia experiencia / voz también
  • Participar como miembro activo de la audiencia de simulación (preguntas son útiles)
  • Modelo o sugerir sondas, sobre todo los que saben de su comunidad
  • Siéntese entre los participantes para apoyar a las preguntas y hacer observaciones

Además de las ideas que desea compartir:

Para los que no, ¿qué notaste en la experiencia de formación que apoya la capacidad de los padres para llevar a cabo una conversación?

Para los que no estaban allí, qué preguntas tiene sobre el papel Co-Investigador y / o participación líder de los padres?

 

One thought on “Parent Co-Researchers Role in the Looking For Answers Together Training

  1. Karla, Grace and Cheryl added to the Windsor training by modeling and being active participants.

    For those there, what did you notice about the training experience that supported parents’ ability to conduct a conversation?
    Para los que no, ¿qué notaste en la experiencia de formación que apoya la capacidad de los padres para llevar a cabo una conversación?

    For those who were not there, what questions do you have about the Co-Researcher role and/or parent leader participation?
    Para los que no estaban allí, qué preguntas tiene sobre el papel Co-Investigador y / o participación líder de los padres?

Leave a comment